Beggar's Opera
Melomonkeys :: keff
Страница 1 из 1
Beggar's Opera
Beggar's Opera - Act One (1970)
Artist: Beggar's Opera
Album: Act One
Year: 1970
Compilation: 1997
Style: Symphonic Prog, Prog Rock
Country: Scotland
Format: APE-CUE-LOG + 3%
Size: 298 Mb
"Act One", не вызывает таких же восторгов, как последовавший за ним диск "Waters Of Change", но в любом случае дебют Beggar's Opera заслуживает наивысшего балла по большинству параметров.
С другой стороны, если воспринимать "Act One" с долей юмора и иронии, которые несомненно были заложены в сущность альбома (судите хотя бы по обложке!), то в конце концов, любой поймёт, что музыканты не старались создать с первой попытки нечто претенциозное или импозантное. Выправляет ситуацию и то, что впоследствии стало фирменным знаком ранней Beggar's Opera и проявилось в достаточной мере уже на дебютном релизе, а именно голос Мартина Гриффитса, с моей точки зрения, одного из наиболее талантливых вокалистов в британском прогрессив-роке 70-х, чей великолепный тембр и манера подачи материала очень своеобразны и узнаваемы с первой же ноты. И несмотря на то, что полностью раскрыть свои способности на "Act One" по молодости лет Гриффитс ещё не сумел, его громадный потенциал отметили все – а он, в свою очередь, доказал оправданность ожиданий на следующих пластинках.
Beggars Opera's debut album introduces them as a major player in the early British symphonic scene. Like many bands of the era, the music had a post-psychedelic, pop/folk vibe, though Beggars Opera added a flashy, complex instrumental underpinning. On Act One, Alan Park's organ and keyboards are particularly dominant, often reminiscent of Emerson, Lake & Palmer or the Nice in their bombast and affinity for classical quotations. However, a sense of humor and irreverence pervades the album, making the whole affair far less pretentious. Martin Griffith's powerful, strident vocal style is particularly striking, though the melodies he would have to work with are not as strong here as they would be on the follow-up, Waters of Change.
"Poet and Peasant" is an ideal opener, bowling the listener over with driving, up-tempo rhythms, flashy organ and memorable vocal melodies. "Passaglia" begins with another promising vocal part, but shifts its attention to an instrumental jam highlighted by some searing guitar work courtesy of Gardiner. For me, tracks like the 10 minute instrumental "Raymond's Road" tend to bog down the affair, being a little heavy on wanky ELP-ish playing and tacky, easily recognizable classical motifs, although it has its moments. Indeed, although the album isn't by any means a "mature" work, what primarily draws me to the band here is their naiveté and humor, and the album is nothing if not fun and enjoyable. "Light Cavalry" however, is a rousing closer and foreshadows the addictive melodicism of the subsequent album. Although the songs themselves would get better on Waters of Change, Act One remains a solid debut from the band. As a bonus, the two cuts from their "Sarabande" single are included on the Repertoire reissue, both great songs that make the overall package much more attractive above the album proper.
Tracks:
1. Poet and Peasant - 7:12
2. Passacaglia - 7:07
3. Memory - 3:58
4. Raymond's Road - 11:50
5. Light Cavalry - 11:57
6. Sarabande - 03:35 Bonus
7. Think - 04:25 Bonus
Personnel:
Ricky Gardiner - Guitar
Alan Park - Keyboards
Marshall Erskine - Bass, Flute
Martin Griffiths - Vocals
Raymond Wilson - Drums, Percussion
Последний раз редактировалось: keff (Ср Сен 01, 2010 4:16 pm), всего редактировалось 2 раз(а)
?????- Гость
Re: Beggar's Opera
Спасибо!Ознакомимся)
pars- Сообщения : 216
Дата регистрации : 2009-05-05
Возраст : 60
Откуда : Odessa,Ukraine
Melomonkeys :: keff
Страница 1 из 1
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения
|
|